Geen categorie

De basis van SEO zoekmachine marketing

Zoekmachine marketing op het Google-platform kent verschillende facetten: Google Mijn Bedrijf als digitaal visitekaartje, website-optimalisatie (SEO) of betaalde advertenties (Google Ads). Met de juiste mix van maatregelen kan elk bedrijf nieuwe klanten winnen via het “Google Search” -kanaal.

Veel bedrijven zouden in de eerste plaats op Google willen landen. Maar de concurrentie is hevig en Google werkt zijn algoritme voortdurend bij, zodat de volgorde van de  zoekmachine marketing resultaten blijft veranderen. Maar zelfs kleine en middelgrote bedrijven hoeven niet toe te kijken terwijl de grote spelers alle topposities innemen.

Google Mijn Bedrijf

Google Mijn Bedrijf is een centrale service van Google die kan worden gebruikt om alle belangrijke Google-services voor bedrijven en met name lokale bedrijven te beheren. Met een volledige bedrijfsinvoer op Google Mijn Bedrijf kan bedrijfsinformatie worden gebundeld en bijgewerkt in de Google-zoekopdracht, in Google Maps of op Google+.

Google ook voor B2B-klanten

Of het nu gaat om machines, reserveonderdelen, verbruiksartikelen, gereedschappen, werkmaterialen – veel bedrijven hebben kopers die voor de inkoop van dergelijke goederen zorgen. Vaak moeten ze zich nog een weg banen door dikke papieren catalogi of Excel-lijsten doorzoeken. Het is veel gemakkelijker en sneller met een geoptimaliseerde website.

Zoekmachineoptimalisatie (SEO)

Zoekmachines zoals Google of Bing speuren dag en nacht het internet af en categoriseren alle pagina’s op onderwerp. Zoekmachine optimalisatie betekent daarom dat we Google & Co. helpen om zo gemakkelijk mogelijk te herkennen waar een pagina over gaat, ook wel zoekmachine marketing genoemd

Sleutelwoorden

Het trefwoord klinkt soms verwarrend voor SEO-beginners. Een trefwoord is eigenlijk gewoon een ander woord voor een zoekterm. Bedenk naar welke woorden of woordgroepen potentiële klanten kunnen googlen.

Aantrekkelijke inhoud

In de begintijd van Google was het vooral belangrijk om zoveel mogelijk zoekwoorden op de pagina te hebben. Dit resulteerde soms in onzinnige, nauwelijks leesbare teksten. Zoekmachines zijn tegenwoordig veel slimmer. Schrijf duidelijk en volledig. Gebruik ook synoniemen voor het trefwoord. Ook belangrijk: een betekenisvolle structuur. Neem logische alinea’s en tussenkopjes op.

Backlinks

Google probeert zijn gebruikers nuttige en betrouwbare websites voor te stellen. Daarom worden pagina’s beloond die zijn gelinkt, d.w.z. aanbevolen, door een bijzonder groot aantal anderen. Kortom: verwijzingen terug van gerelateerde en invloedrijke pagina’s zijn relevanter. Overigens doet het kopen van links helemaal niets. Google herkent nu pogingen tot manipulatie. Vraag in plaats daarvan klanten, zakenpartners of bloggers uit de branche of ze jouw site aan anderen kunnen aanbevelen.

Reacties uitgeschakeld voor De basis van SEO zoekmachine marketing