Zakelijk

Marketing Automation voor meer online sales

Marketing Automation neemt de laatste jaren een enorme vlucht binnen Online Marketing. Marketing Automation doet namelijk een veelbelovende belofte “de koppeling van het CRM (Customer Relationship Management) aan het CMS (Content Management System). Door deze koppeling krijgen marketeers inzicht in welke klanten en prospects (uit het CRM) geïnteresseerd zijn in de onderwerpen op de website (CMS).

Online marketing transformeert hiermee van outbound marketing (laat de leads u vinden) naar inbound marketing (vindt uw eigen leads). Daarbij zorgt Marketing Automation voor een verbinding tussen de traditionele online marketing silo’s; SEA, SEO, Social, E-mailmarketing etc.

Marketing Automation draait enerzijds om het aan de hand nemen van een consument en deze met gepersonaliseerde content door het aankoopproces te begeleiden. Anderzijds is het bij uitstek geschikt om het conversiepercentage van de lead-to-salesfunnel te verhogen.

Sprite

Waarom marketing automation?

Marketing automation is het voeden of aan de hand meenemen van een prospect met gepersonaliseerd content, wat helpt om de prospect om te zetten naar klant.  Marketing automation geeft u de kans om content en berichten automatisch op maat aan te bieden gebaseerd op de wensen en behoefte van die prospect. Door deze persoonlijke benadering, wilt u een prospect laten converteren, de merkwaarde van het bedrijf laten stijgen en ‘nieuwe klant’ omzetten tot merkambassadeur.

Meer rendement uit uw online marketing

Marketing automation komt tot stand door middel van één tool die verschillende tools integreert. Deze tool fungeert als database. Deze database houdt bij hoe vaak iemand op de website is geweest en wat er bekeken is. Door het aanmaken van voldoende conversiepunten, kan er contactinformatie over deze persoon verzameld worden. Met deze contactinformatie zal een profiel opgebouwd worden van de lead. Aan de hand van een leadstrategie wordt deze lead benaderd en voorzien van informatie vanuit uw organisatie Dit kan een e-mailing zijn, remarketing of aangepaste informatiepagina op de website zelf.

 

Aan de hand van variabelen wordt vastgesteld wanneer de eens koude lead, ‘warm’ is. Een warme lead is een lead die naar alle waarschijnlijkheid klant zal worden. Deze warme leads worden door de Marketing Automation software automatisch gestuurd naar sales.
Leads die na gebeld worden zullen kwalitatiever zijn. Afspraken die ingepland worden, hebben grotere kans tot converteren en de offertes die gedaan worden zullen gerichter zijn om zo kans tot sale te vergroten.

SharpSpring voor voordelige leadopvolging

Sharpspring is op dit moment dé Marketing Automation tool met de beste prijs-kwaliteitverhouding. Sharpspring maakt de afgelopen tijd een sterke groei door en is gekozen tot beste Marketing Automation Tool in de Emerce top100. Bij Sprite IT hebben we dan ook gekozen voor deze software tool als basis voor Marketing Automation.

Sharpspring kenmerkt zich door een sterke interface, goede social features, eenvoudige rapportages en een goede API waardoor relatief eenvoudig koppelingen met externe systemen gemaakt kunnen worden. Door de eenvoudige interface en de sterke rapportages biedt het – buiten de ijzersterke automationfuncties – een perfect sturingsmiddel voor rendement en budgetbeheer.

Voor SharpSpring werken wij met 3 pakketten en in tegenstelling tot veel concurrerende tools zijn alle functionaliteiten beschikbaar in ieder pakket. Meer weten over de uitrol van Marketing automation in uw organisatie? Neem contact op met de specialisten van Sprite IT.