Marktplaats op Instagram

2 min read

Het is iets wat eeuwenlang al bestaat; verhandelen. Of het nou om objecten gaat of diensten, tegenwoordig valt over alles te onderhandelen met een prijs. Door de jaren heen zijn er verschillende platformen ontstaan waar dit eenvoudig mogelijk is. Vinted is bijvoorbeeld een platform waar mensen hun kleding kunnen verhandelen. Echter is hier een voorloper van qua omvang, namelijk; marktplaats. Hoe kun je ervoor zorgen dat mensen de advertenties op marktplaats zien en getriggerd worden om een kijkje hierop te nemen? Het antwoordt hierop luidt als oplossing Instagram!

Waarom Instagram?

Instagram is een onderdeel van de social media platformen. De afgelopen jaren heeft het zich flink ontwikkeld en staat nu hoog aangeschreven als platform. Mensen kunnen een foto of video delen met anderen, vervolgens liken en deze kan uiteindelijk weer gedeeld worden met anderen. Waarom juist Instagram en marktplaats een goede combinatie is, heeft te maken met marketingstrategie. Soms zegt een foto meer dan 1000 woorden, de perfecte gedachte voor Instagram. Wanneer iemand van marktplaats een foto erop zet kan dit als extra stimulans gezien worden. Wanneer mensen een foto van een bepaald product zien en dit bevalt hun, gaan ze hierbij verder kijken. Ze worden aangetrokken tot het product en worden ertoe geleid om uiteindelijk ook lid te worden van de site. Dit zorgt ervoor dat ze uiteindelijk meer omzet binnenhalen.

Waarom chatkracht?

Chatkracht dient hierbij als ondersteunende factor voor de bedrijven die het tegengaan. Denk hierbij aan het ontnemen van werk wat zorgt voor extra tijd. De chatspecialisten kunnen zo mensen helpen die vragen hebben over een bepaald onderwerp of mensen triggeren om ook verder te kijken dan de Instagrampagina. Het is dus een extra mogelijkheid die chatkracht creëert voor andere bedrijven. Het levert dus voor alle partijen een win-winsituatie op met alleen maar voordelen hierbij!