amazon advertising
Zakelijk

Zo til je je platform marketing naar een hoger niveau

Wanneer je een website hebt met een webshop die je zo competitief mogelijk wilt laten zijn, dan zijn er tal van mogelijkheden om dit voor elkaar te krijgen. Echter is het zeker voor kleine en onbekende aanbieders niet altijd makkelijk om genoeg verkopen te genereren. Probleem is vaak dat het heel moeilijk blijkt om ‘er tussen te komen’. Daarmee wordt bedoeld dat het niet eenvoudig is om consumenten ervan te overtuigen dat ze bij jou moeten kopen, en niet via reusachtige aanbieders zoals Bol en Amazon, die vanwege hun massale aantallen producten vaak net iets goedkoper kunnen aanbieden. Soms is het dan misschien zo dat als je ze niet kunt verslaan, dat je dan maar beter bij ze kunt aansluiten. En dat kan door aan platform marketing te doen. Platform marketing houdt in dat jij jouw producten ook via de genoemde grote webshops gaat verkopen. Hier kun je vervolgens nog verder in gaan, in de hoop de verkoop via bijvoorbeeld Amazon nog verder op te krikken. Hieronder lees je welke vormen van Amazon advertising mogelijk interessant zijn voor jou.

amazon advertising

Welke vormen van Amazon advertising zijn er?

Over het algemeen kun je stellen dat Amazon advertising als doel heeft om jouw producten bij consumenten in de Amazon-webshop meer te laten opvallen. Dit kan grofweg op de volgende twee manieren:

• Amazon Marketing Services. Als je hiervan gebruik maakt, dan worden in de zoekresultaten binnen Amazon jouw producten hoger weergegeven. De kans dat consumenten jouw producten zien en kopen is daardoor groter.• Amazon Advertising Platform: dit is een techniek om jouw producten, als een consument daar althans onlangs via Amazon naar heeft gezocht, op andere websites dan Amazon via banners op het beeldscherm van de consument te tonen.

amazon advertising